To the point instructions for web services I find interesting.


consensusmodel

van: 18 Maart 2004


model van onderhandelen dat erop gericht is overeenstemming te bereiken



Voorbeeld:



1 N.A.W.(naam adres woonplaats)


24-03-04





2 INHOUD:



1 NAW

2 INHOUD

3 INLEIDING

4 SAMENVATTING

5 MIDDELEN

6 PERSOONLIJK

7 SKILLS

8 RELATIES

9 MARKETING

10 Gesprekken gevoerd met potentiële afnemers/ opdrachtgevers

11 Kansen

12 Bedreigingen

13 Sterkten

14 Zwakten:

15 Marketing-instrumenten

16 Product/ dienst

17 Prijs

18 Plaats





3 INLEIDING

Ik zou hier moeten uitleggen waarom ik mijn eigen discussie model gebruik. Bij deze dan.


Het is natuurlijk leuk om de topic zelf met zichzelf te bewerken dus heb ik deze als voorbeeld gekozen.

Dit idee is al aardig op weg wat te worden dus is het ook prima geschikt voor de demo.


Ik heb zelf altijd een groots bewondering gehad voor alle vormen van communicatie, dit moet een soort conclusie worden.


Wat ik persoonlijk probeer te bereiken is heel simpel gezien niets anders als mijn eigen nieuwsgierigheid tevreden houden.


Wie weet kan ik ook U boeien met hardop denken binnen m'n model.





4 SAMENVATTING

Ik probeer een discussie model te creëren. Het resultaat moet zijn dat men tot een productieve discussie komt of men dat nou wil of niet(hahaha) per topic kan je duidelijk zien wat er besproken word daaronder.

-Het discussie model moet als het af is gewoon gratis overal te gebruiken zijn.

-De doelgroep is elke forum gebruiker en of elk forum maar op geen manier beperkt tot.

-Concurrerende modellen zijn voor zo ver ze al bestaan minder goed mede omdat ze niet door mij gemaakt zijn. (hahaha)


Er zal een verschrikkelijke hoeveelheid discussies gebakken moeten worden voor er iets producties is.





5 MIDDELEN

Er mogen zeker wel wat meer mensen werken aan dit concept, ik heb alleen geen idee waar ze te vinden.

De kennis die ik persoonlijk in huis heb is genoeg om iets redelijks redelijkste creëren, wat hulp om tot de perfectie te komen is zeker nodig.

Echt veel geld is er niet nodig om dit model te maken.

Tijd zal het wel veel verbruiken voor het helemaal af is.

Het is natuurlijk geen bezwaar voor me om het idee alleen af te maken, zou zonden zijn van al m'n werk dat er al in zit.





6 PERSOONLIJK

Naast lagere school heb ik ervaren dat een discussie op een forum zelden tot iets producties komt.





7 SKILLS

bij mij aanwezige skills zijn:

Creativiteit, Realistische instelling, Betrouwbaarheid, Zelfstandigheid/besluitvaardigheid, Flexibiliteit, Motivatie/doorzettingsvermogen, Initiatief, Mondelinge communicatie, persoons gericht Plannen/Organiseren Onderhandelen,Marktgerichtheid, Financieel beheer




8 RELATIES

Er zijn nog geen officiële externe relaties.




9 MARKETING

Ik ga proberen dit gratis idee goed gratis te promoten. Maar ik wil er ook wel een duit aan spenderen zodra dat helpt.


Een sponsor kan via een apart type account inloggen waarmee deze zijn URL op een discussie platform kan plaatsen tegen een vergoeding ten gunste van het resultaat. Ik zou zeker de web site bezoeken van iemand die een goed idee financieel steunt. Het idee word dan haalbaar door er alleen over te praten. Hoe meer discussie hoe meer inkomsten ten gunste van de ontwikkeling. Een hoog idee saldo moet wel een interessante topic zijn. Men mag natuurlijk donaties doen om een idee interessanter te maken.




10 TOPIC Gesprekken gevoerd met potentiële afnemers/ opdrachtgevers

Geen.




11 TOPIC Kansen:

Ja.




12 TOPIC Bedreigingen:

Men zou het gratis plan kunnen verkopen. Niet echt een bezwaar.




13 TOPIC Sterkten:

Het idee gaat behoorlijk veel verder als het schrijven van een applicatie voor een forum.




14 TOPIC Zwakten:

Ik werk er alleen aan.




15TOPIC Marketing-instrumenten

Ooit een niet zinnig gesprek gehad? Dan bent U niet alleen!




16 TOPIC Product/ dienst

Ik heb een poging gedaan een model te ontwikkelen waarbinnen een

discussie tot uitvoerbare plannen kan komen, zelfs als er meer

als 1000 man aan deel neemt.


Het doel van dit model is uw vraag zo formuleren dat er een

verkoopbaar product uit ontstaat dat uw vraag beantwoord.

Een web site met veel gezochte informatie is bijvoorbeeld een prima

product. Als we deze creëren uit de vragen van velen is deze altijd

beter als geschreven door 1 persoon. Om dit model te gebruiken moet

men de onderstaande topics creëren. Deze hebben nu al de volgorde

waarin ze in het uiteindelijke plan horen te staan.




1 TOPIC N.A.W.

Project naam

Naam Deelnemer

Datum en plaats



2 TOPIC INDEX.

INHOUDSOPGAVE



3 TOPIC INLEIDING.

Op ongeveer een halve pagina schrijft een deelnemer een inleidend stuk waarin hij antwoord geeft op de volgende vragen:



• Wat zijn uw persoonlijke motieven om deel te nemen?

• Wat zijn uw redenen om voor deze topic te kiezen?

• Kunt U iets vertellen over uw achtergrond in relatie tot het idee?

• Wat wilt U met uw deelname bereiken: welke persoonlijke en zakelijke doelstellingen wilt U realiseren?


Hij schrijf de inleiding zodanig dat bij de lezer de interesse wordt gewekt voor het plan.



4 TOPIC SAMENVATTING.

Een heldere samenvatting van de stand van zaken in diverse weblogs van diverse deelnemers.

De omschrijving van het stadium van de creatie:

- Wat uiteindelijk het product of de dienst zal zijn.

- Wie de klanten of de gebruikers van het end product zullen zijn.

- De bestaande concurrenten die iets soort gelijk bieden.


- Waarom de klant/gebruiker het product of de dienst niet bij een concurrent kan vinden.


Hierbij hyperlinks naar waar deze punten verder besproken worden.


Wat moet er gebeuren om het bovenstaande plan te realiseren (plan van aanpak) Wie de eind bestemming kent, kan nu ook beargumenteren wat er moet gebeuren om daar te komen.



5 TOPIC MIDDELEN

Wat er nodig is om het plan te realiseren brengen we terug tot de vier hoofdbestanddelen

mensen

kennis

geld

tijd


Nu duidelijk is wat er nodig is om de doelstellingen te realiseren wordt vastgesteld waar die zaken vandaan moeten komen. “Middelen” kunnen zelf worden ingebracht door de deelnemers ze kunnen ook verdiend worden door de onderneming.



6 TOPIC PERSOONLIJK


Lijst deelnemers

Lijst deelnemers met relevante Opleiding/diploma

Lijst deelnemers met relevante werk ervaringen werkgever

Lijst deelnemers met Andere belangrijke ervaringen/ opgedane kennis (in relatie tot topic).



7 TOPIC SKILLS


De kwaliteiten die de deelnemers wel/niet bezitten die van belang zijn voor het resultaat verdeeld over de deelnemers.


Creativiteit

Probleemanalyse

Leer vermogen

Realistische instelling

Stressbestendigheid

Betrouwbaarheid

Zelfstandigheid/besluitvaardigheid

Flexibiliteit

Motivatie/doorzettingsvermogen

Initiatief

Sociale relaties

Mondelinge communicatie

Schriftelijke communicatie

Leiding geven

taakgericht Leiding geven

persoons gericht Plannen/Organiseren Onderhandelen

Marktgerichtheid

Omgevingsbewustzijn

Financieel beheer


De deelnemer geeft aan welke andere eigenschappen hij eventueel heeft.


8 TOPIC RELATIES

Lijst organisaties/instanties waar contact mee is.



9 TOPIC Marketing

Een beschrijving van toekomstige afnemers/gebruikers.

Dit cijfermatig onderbouwen door middel van marktonderzoek.

Bronnen geraadpleegd tijdens het onderzoek vermelden.

Hoe het veldonderzoek is verricht beschrijven.

Wat de ontwikkelingen in de markt zijn en op welke manier we hierop inspelen.



10 TOPIC Gesprekken gevoerd met potentiële afnemers/ opdrachtgevers

Resultaat analize van deze gesprekken.



11 TOPIC Kansen:

ontwikkelingen waar de creatie op in zou kunnen spelen., marktontwikkelingen, afnemers gedrag



12 TOPIC Bedreigingen:

ontwikkelingen die nadelig kunnen zijn, bijvoorbeeld wetgeving, marktgedrag, afnemers gedrag



13 TOPIC Sterkten:

de punten waar het bedrijf in uitblinkt, bijvoorbeeld een sterke financiële positie, een goed overzicht van het klant gedrag, groot marktaandeel, goede reputatie etc.



14 TOPIC Zwakten:

alle punten waar het bedrijf niet goed in is. Het omgekeerde van de sterkten, financiële positie, een goed overzicht van het klant gedrag, groot marktaandeel, goede reputatie, verliesgevende producten etc.



15TOPIC Marketing-instrumenten

De ondernemer die zijn denken en handelen afstemt op de wensen van de klant, moet weten wat de klant beweegt om 1) het product te kopen en 2) het product bij hem/ haar te kopen. Het antwoord op deze vragen kan gekregen worden door de marketingmix-intrumenten, ofwel de P’s:



16 TOPIC Product/ dienst



17 TOPIC Prijs



18 TOPIC Plaats



19 TOPIC Promotie

Welke promotie middelen te gebruiken om gebruikers/afnemers te benaderen en in welke mate.



20 TOPIC doelgroep



21 TOPIC Concurrentiepositie

- Wie zijn uw belangrijkste concurrenten?

- Men beoordeelt ten opzichte van de concurrenten op de volgende punten:

• aanbod en kwaliteit van producten/ diensten

• prijsniveau van producten/ diensten

• bereikbaarheid

• service

• presentatie

• garantie

• levertijd

• imago

• overige, namelijk …

- Wat zijn de sterke punten ten opzichte van de belangrijkste concurrenten?

- Wat zijn de verbeter punten (zwakke punten) ten opzichte van de belangrijkste concurrenten? Wat zijn de Exclusieve Verkoop Argumenten? Ofwel: waardoor komen klanten bij ons en niet bij de concurrent?



22 TOPIC Investeringsbegroting

Vaste Activa Bedrag

Afschrijvingstermijn

Openings- en aanloopkosten

Opsplitsen Totaal Investering



23 TOPIC Financiering

Financiering Eigen Vermogen Spaargeld

Eigen auto

Verhoging privé-hypotheek

Achtergesteld vermogen

Inbreng bedrijfsmiddelen

Totaal eigen vermogen

Vreemd vermogen Bankkrediet

Gemeente lening

Familie lening

Overig

Totaal vreemd vermogen

Kort vermogen Rekening-courant bankkrediet

Leveranciers krediet

Nog te betalen kosten

Nog te betalen belasting

Overige

Totaal kort vreemd vermogen

Totaal vermogen

Financieringsoverschot

Solvabiliteit



24 TOPIC WINST

de winst verwachtingen



25 TOPIC Productiekosten

Huur domein

onderhoud

Reclame

advieskosten

Kantoor-/telefoon-/porti kosten

Overige beheerskosten

Computerapparatuur

Transportmiddelen

Rente kosten

Bankkosten



26 PLAN VAN AANPAK

welke stappen we gaan ondernemen in de opstart fase.



27 GEREEDHEIDSVERKLARINGSPOLL

Hierbij verklaart de deelnemer het plan kritisch beoordeeld te hebben en het gereed acht voor externe toetsing.





Deze reeks vergaderingen/discussies zullen we simultaan houden. Om tot een toepasbaar plan te komen zijn immers veel verschillende discussies nodig die nooit volledig zijn. De discussie kan naar behoefte in losse delen gesplitst worden:





de vraag

We beginnen de discussie meestal met een vraag. De vraag moet zo goed mogelijk in elkaar zitten. Dit omvat een aparte discussie omdat een vraag nooit perfect is.


de gegevens

We zoeken op het internet naar gegevens over het onderwerp. Deze discussie gaat over waar wat te vinden en hoe. Er zijn nooit genoeg gegevens of referenties om tot een 100% voledig antwoord te komen.


de informatie

Een situatie moet afdoende begrepen worden voor dat een antwoord tot stand kan komen. Er moet begrijpend gelezen worden om de juiste informatie uit de gegevens te graven. De heftige discussie over de informatie kan ook eindeloos zijn.


veel plannen maken

Vervolgens gaan we zo veel mogelijk verschillende plannen maken binnen de mogelijkheden. Een grappige creative discussie met veel onzin.


1 plan kiezen

Er moet 1 plan gekozen worden wat ook een waanzinnig gesprek kan omvatten. Een echt heftige discussie.


uitwerking

Het gekozen plan word verder uitgewerkt voor de uitvoering. Wat, waar, wie en hoe wordt besproken, de taken verdeeld.


resultaat

Bij de actie ondernomen is er nog voldoende ruimte over voor een discussie daar over.



Elke discussie kan zelfs nog verder verdeeld worden over een chat, forum en weblog. Er kunnen best meerdere gebruikers een weblog over hetzelfde onderwerp creëren. Met als eerste doel nieuwe deelnemers sneller te informeren. Later zal dit een prachtige autobiografie van het product zijn.


voorbeeld: TOPIC WINST > resultaat > weblog > 'Astrix'

dat is dan mijn weblog over het resultaat van de discussie over de winst.



17 TOPIC Prijs

Dit word een gratis product.




18 TOPIC Plaats

Verkrijgbaar op het WWW.



Meer ideen:

Een forum kan veel dinamischer informatie aanleveren als het CBS omdat de gebruiker actief betrokken is bij het opstellen van de vragen.


Een spel mag niet tenkoste van de diskussie gaan, maar als het er parallel aan kan bestaan kan het zeker de interesse vasthouden plus mensen zijn zo veel creativer als er gewonnen of succes behaald kan worden dat het bijna Schitzofreen te noemen is.


Er moet een gebruikers-profiel gemaakt worden uit gegevens die van belang zijn voor het onderzoek en de discussie. Off topic posten moet wel de beste manier zijn om niet bij te dragen aan het doel van het gesprek MAAR het weghalen van een posts geeft een zeer vreemd gesprek. Toch is het ook als poster leuk om te zien dat je post bijdragen levert aan de discussie. of juist niet passend is. Off topic posters kiezen vast ook anders bij een poll. Zeer intresant en nuttig voor de resultaten van een onderzoek om dat apart te kunnen zien. Men zou bijvoorbeeld 2 post knopen kunnen maken <off> <on> Bijvoorbeeld passend spellings comentaar kan dan bewust netjes off the record gepost worden. Er ontstaan dan 2 versies van de topic: "De informatieve versie" en "de un-cut version"


<a href="http://www.psyko.fi/english/services/lead_discussion.html">http://www.psyko.fi/english/services/lead_discussion.html</a>


Wel duidelijk dat men hier voornamelijk aan de personen die de discussie voeren werkt.



Deze site is iets volediger, dit zijn de 4 lagen die 'onze' discussie moet gaan omvatten:


- Intrapersonal—psychological; cognitive


- Interpersonal—sociology; pyschology; speech; rhetoric;


- Network, organizational—org comm, journalism and mass comm, info science, sociology, etc.


- Macroscopic—culture; political communications; mass comm; info science; info policy



Hier vind U een geweldig 'Communication model'

<a href="http://www.slis.wisc.edu/academic/syllabi/450/communication/sld001.htm">http://www.slis.wisc.edu/academic/syllabi/450/communication/sld001.htm</a>




What is a “waste”?

A waste is a material that you no longerneed, want or use; it is something that is unusable or is intended to be discarded, suchas spent solvent.A waste is not something that you can andwill use, such as left over paint that will beused on another project


What is a “generator”?

In this context, a “generator” is a business entity that “generates” a waste.


Before You Evaluate

Make a list of all waste materials. Whatdoes your business actually discard? Includeall areas of your business in your list.


Evaluate

First, check to see if any wastes are exempt. Next, gather information about each non-exempt waste.

xml
xml

xml

xml
xml
xml

Powered by Blogger